Sådan kommer du godt i gang med online backup
Kender du det, at din computer bliver ved med at bede dig om at lave en online backup? Og kender du også det, at du bliver ved med at ignorere den, fordi du ikke lige nu har lyst til at bruge tid på det? Du har sikkert sat dig foran computeren af en helt anden grund. Det kan være for at spille spil, arbejde eller streame din yndlingsserie, så gider du ikke starte med at lave en backup. Det kan derfor hurtigt ende med at blive din dårlige samvittighed.
Sæt tid af til at lave en backup
En god måde at få taget dig sammen til at lave en online backup er derfor, at du simpelthen sætter tid af til det. Du er nødt til at finde et tidspunkt til at få det gjort, for det er jo også en rigtig smart mulighed. Når du laver en online backup, bliver alle dine billeder og dokumenter gemt online. Hvis din computer går i stykker eller bliver stjålet, kan du derfor tilgå dem fra en anden computer.
Når du har sat tid af til det, kan du overføre alle filerne til den online backup mulighed, som du har valgt. Det kan være en cloud eller en dropbox. Det er helt op til, hvad du vælger. Måske har du mulighed for at få noget gennem dit arbejde eller nogle af dine andre abonnementer. Ellers må du også sætte dig ind i, hvad der er den bedste løsning for dig.
Det er en god ide regelmæssigt at lave en online backup, så du er sikker på, at du ikke kommer til at miste nogle af dine filer. Det ville være rigtig ærgerligt for dig, hvis det skete. Du kan for eksempel sætte et kvarter af hver måned til at lave en online backup.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!